4 Lokasi Menarik di Kuantan yang orang luar tak tahu pun!

Salam sejahtera, buat apa tu ke sihat pada pengunjung pertama ku...
.
.
Sebenarnya ''excited' nak bagitahu sebab, saya orang johor, pertama kali datang sini... Rupanya kuantan ni bukan biasa biasa.. Tempatnya memang best lah!

Tak nak celoteh panjang panjang.. Nak terus bagi tahu rahsia ni...
*pssst jangan bagi tahu orang tau!


1. IIUM KUANTAN...

Ramai orang tak tahu... rupanya kat sini, IIUM ada hospital sendiri.. Besar pulak tu.. Rasa macam bangga sangat, kalau saya dapat sambung belajar kat sini.. Ye lahh.. Mana ada kat universiti lain, ada
hospital 'terbesar' sendiri?

Fasiliti tip top pulak tu.. ada eskelator... Ada lift.. Memang saya rasakan.. Student yang ambil medic kat situ.. memang dapat 'full exposure' dalam bidang medical!

Saya rasa, diorang habis belajar, boleh kerja kat sebelah kampus jerr..

*Gambar dipetik dari sumber Google

TELUK CEMPEDAK..

Kat sini nak makan makan best.. Antara menu hot yang orang selalu order, ciken chop.. Disamping dibuai bayu lembut dari lautan china selatan.. Amacam best tak?


PANTAI CHERATING

Kalau nak tahu.. pantai ni, sangat luas.. Air jernih.. Warna kebiruan... lepastu, banyak aktiviti boleh buat... contohnya aktiviti meluncur ombak.. Banana boat.. Yang special banana boat kat sini. Boleh naik lebih 10 orang... So satu family boleh naik... Memang tak dapat dibayangkan...


Bukan setakat banana boat tau.. Angin kat sini boleh tahan! Sesuai nak main layang layang.. Kalau layang layang tu diterbangkan.. Memang nampak cantik sangat.. Sebab, layang layang yang dijual kat situ, corak nya ada identitinya tersendiri... Maknanya sekali pandang layang layang tu, macam dah boleh cam, ini memang kat Kuantan...
.
.
Sebenarnya saya ada jual layang layang.. Khas untuk mereka yang bercuti di Pantai Cherating, n Area Kuantan tau... Tak nak jauh jauh.. Susah pulak nak hantar nanti... Anda berminat?



Boleh dapatkan kat saya... 


Klik disini... 











Comments